מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   ראיון מוצלח בווידיאו
לחץ להגדלה
המטרה: לראיון בווידיאו ולקורות החיים ישנה את אותה המטרה - למכור את עצמנו. שניהם אמורים להוות סוכן מקצועי ומיומן המוכר את כישורינו. רק שלסרטון הווידיאו שלנו ישנם מספר יתרונות נוספים. ניתן להסתכל על ראיון העבודה כעל פגישה עיוורת...

מאת: פורטל VideoJob
פורסם: 08/06/07 02:01

ראיון מוצלח בווידיאו

 

 

ראיון מוצלח בווידיאו

 

המטרה:

לראיון בווידיאו ולקורות החיים ישנה את אותה המטרה - למכור את עצמנו.

שניהם אמורים להוות סוכן מקצועי ומיומן המוכר את כישורינו. רק שלסרטון הווידיאו שלנו ישנם מספר יתרונות נוספים.

ניתן להסתכל על ראיון העבודה כעל פגישה עיוורת. בפגישה עיוורת אנו יודעים פרטים כללים יבשים על בן/בת הזוג, פרטים כגון:

גיל, גובה, צבע עיניים/שיער.

מה הוא/היא אוהב/ת,

תחביבים/העדפות,

מה הוא/היא מחפש/ת בקשר?, וכיצד הוא/היא רואה מערכת יחסים?

לעיתים אנו נחשפים גם לתמונה אך בפועל בפגישה עצמה אנו נוכחים לגלות שהתמונה לא בדיוק עדכנית ובכלל אין לנו ממש כימיה עם בן/בת הזוג, למעשה הפגישה רחוקה להיות כפי שציפינו שתהיה, מצב שבהחלט יכול היה להימנע אם הייתה לנו את האפשרות לצפות בסרטון ווידאו עדכני של אותו בחור/ה.

 

ובכן, כיצד נאשש ונחזק את דעתו של המעסיק לזמן אותנו לראיון עבודה באמצעות סרטון ווידיאו?

 

1)   יצירתיות

אם אנו אומנים או בעלי מקצועות חופשיים ואולי בעלי תחביב מעניין, אנו יכולים לחשוף עצמנו עסוקים במלאכה או בתחביבים שאנו אוהבים. אנו יכולים גם להציג את יצירותינו ובכך הישגנו מספר דברים:

  • הראינו שיש לנו תחומי עניין נוספים.
  • הצגנו פאן נוסף שלנו בדרך מקורית, דבר שלא ניתן להראות בראיון עבודה שיגרתי.
  • הצגנו את כישורינו ומקצת מהעבודות שלנו, דבר רלוונטי ביותר לבעלי מקצועות חופשיים כגון: גרפיקאים, מעצבים, אומנים, טבחים ועוד.

 

2)   היו נינוחים

אמנם אנו עומדים בפני מצלמה, אך יש לזכור כי המעסיק איננו מחפש דוגמנים או שחקנים למשרות פיתוח או שירות לקוחות, אחרת הוא היה מבצע אודישנים במקום ראיונות עבודה. המעסיק מחפש אנשים שלווים אשר משרים אווירה נינוחה ורגועה שנעים להיות בחברתם לכן היו נינוחים, היו בדיוק אתם עצמכם, אתם אף יכולים לבחור את מקום הראיון, החדר שלכם, המשרד, שפת הים, או בחיק הטבע העיקר שתרגישו חופשיים ותציגו בקצרה אודותיכם.

 

3)   היו עניינים

גם כשאנו נינוחים אנו צרכים להיות עניינים, הסרטון חייב להיות קצר וממצא ולהשאיר למעסיק את החשק והסקרנות לזמן אותנו לראיון ע"מ לקבל פרטים נוספים.

 

4)  ייצוגיות

נכון, אנו צרכים להרגיש בנוח מול המצלמה, אך אין זה אומר שאנו מוותרים על מראה ייצוגי הולם למשרה אליה אנו מגישים מועמדות. כשם שלא נגיע לראיון עבודה בפיג'מה כך לא נצלם ונציג את עצמנו בשווראל או בגד ים. למשרות שונות יש את המראה הייצוגי הייחודי המקובל במקצוע. עו"ד רו"ח איש מכירות ומהנדס פיתוח מתלבשים אחרת בעבודתם השוטפת.

 

5)  החתימה

אנו יכולים לסגור את הראיון עם חיוך ובפנייה אישית למעביד. ולומר בדרך מקורית שאני הוא האדם המתאים ביותר לאיוש המשרה ואשמח לפרט על כך בראיון.

בסגירה היכולת למקוריות היא עצומה והשמיים הם הגבול, אז בהצלחה...

 

 

לסיכום: העתיד כבר כאן!

כשם שנעדיף לראות בנוסף למפרט הטכני והתמונה, את המוצר בפעולה ואף לחוש אותו לפני שנחליט לבצע קנייה אינטרנטית. כך מעסיקים מעדיפים לקבל יותר אינפורמציה אודותינו בטרם ההחלטה אם לזמן אותנו לראיון עבודה.

ווידאו ג'וב מעניקה לכם את היכולת לשדרג את קורות החיים שלכם באמצעות ראיון מצולם. אז קדימה השתמשו בכלי זה בתבונה.

 

 

 

 

 

בהצלחה

 צוות VideoJob

 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net