מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   יצירת מקור הכנסה מתאים לעידן החדש
לחץ להגדלה
בעידן שלנו אנו רואים כמה תופעות חדשות כגון: חשיבות הזמן הפנוי. העבודה אינה הכל, ואנו רוצים יותר ויותר ליהנות בחיינו, בין אם עם המשפחה ובין אם באופן עצמאי. תופעה אחרת היא תרבות הצריכה הגדלה והולכת והשפע הרב של מוצרי הצריכה...

מאת: הילה הדר
פורסם: 12/07/07 21:00

דף חדש 1

יצירת מקור הכנסה מתאים לעידן החדש

 

בעידן שלנו אנו רואים כמה תופעות חדשות כגון: חשיבות הזמן הפנוי. העבודה אינה הכל, ואנו רוצים יותר ויותר ליהנות בחיינו, בין אם עם המשפחה ובין אם באופן עצמאי.

תופעה אחרת היא תרבות הצריכה הגדלה והולכת והשפע הרב של מוצרי הצריכה. הצריכה כיום אינה מתבצעת עוד לפי מה שאנו צריכים כי אנו יכולים לחיות עם פחות כמו בדור הקודם, אלא אנחנו רוצים לעצמנו מכמה שיותר טלוויזיות, מכוניות, ביגוד, נעליים, אקססוריז, גדג'טים ועוד.

כדי לספק צרכים אלה אומר רוברט קיוסאקי מחבר הספר "אבא עשיר אבא עני" ו"בית ספר לעסקים" (ועוד ספרים בתחום ההתנהלות הפיננסית) חשוב ביותר לייצר מקור הכנסה פסיבי. מקור כזה יספק הכנסה שאינה תלויה בעבודה, ויוכל לספק לנו גם הכנסה וגם זמן פנוי, וכן הכנסה שהולכת וגדלה על מנת לספק את הצרכים בעידן הצריכה הגדולה.

 

תחום השיווק הרישתי  הינו תחום עולה בעולם העיסקי כיום. לצד "בית ספר לעסקים" של קיוסאקי העוסק בצורת שיווק זו,  גם הספר "הגל הרביעי" עוסק בתעשייה זו. הספר הוצא בהוצאת איגוד לשכות המסחר, נכתב ע"י ריצ'רד פו,  עיתונאי והסטוריון כלכלי שחקר את התעשייה הזו כעשור, ומצא שהיא נמצאת בעליה מסחררת. הצפי הינו כי היא תתפוס את מירב הפעילות העסקית בעשור הקרוב. ואנחנו כמובן לא מדברים רק על ישראל אלא זו פעילות כלכלית כלל עולמית.
כיום תעשיה זו נלמדת במסגרת לימודי כלכלה ושיווק באוניברסיטאות. בארה"ב כבר מוקמות פקולטות שעוסקות בתחום זה באופן ספציפי
.

 

בשיטת השיווק הרשיתי סחורות או שירותים עוברים מחברה לידי לקוחות נאמנים שלה המייצרים אף הם קהל לקוחות משלהם. החברה אינה משקיעה בפרסום, אלא בהשבחת המוצר/ השירות שלה. בעולם נמכרים מוצרים ושירותים רבים בשיטה זו. אף בארץ החלו ליישם אותה כגון, בנק הפועלים- בתוכנית חבר מביא חבר.

לתעשייה זו ערכים רבים, וזה מה שהופך אותה כה אטרקטיבית. היא עונה גם על צרכים רבים של העידן החדש ולפיכך רבים נמשכים אליה ופועלים בה.

 אחד הערכים שהיא מייצגת הינו השוויון- פעילות זו מאפשרת לכל אחד להגיע למטרה אליה הוא מעוניין להגיע. אם עושים את העסק עם החברה הנכונה, אין צורך להיוולד עם כפית זהב בפה אלא די בפעילות שיווקית נכונה (לא להתבלבל עם מכירות),  על מנת לבסס רשת של זכיינים ו/או לקוחות ולייצר הכנסה פסיבית חודשית בטוחה. האפשרות הזו פתוחה בפני כולם.

אם אנחנו יודעים שלמעשה על מנת להקים עסק גדול צריך השקעה גדולה, כאן למעשה נסמכים על מה שהחברה יצרה, השקיעה, ומקימים את רשת הזכיינים.

היות שדמי רכישת זכיון הינם נמוכים יחסית (ושוב גם זה תלוי באיזו חברה מדובר), הרי שתעשיה זו פתוחה בפני הכל ואין צורך במשפחה מיוחסת או עשירה כדי להרים פעילות עסקית מניבה.


בנוסף, ערך  השוויון עולה בצורה נוספת שכן אין יחסי כפיפות ואין יחסי היררכיה בין השותפים. גם אם מישהו הצטרף אלי לרשת, הרי שהוא יכול להרוויח יותר ממני, מה שבעולם הרגיל הדברים לא כל כך מקובלים, ודווקא יחסים היררכיים מאוד מקובלים שם
.


ערך אחר הינו העצמאות- אין בוסים, אין כפיה, כל אחד יכול להביא את האישיות שלו לתוך העשייה. ניתן לקדם למשל את תחום ההדרכה, האימון, עבודת הצוות, יצירת הפרויקטים המשותפים, העניינים החברתיים.

יש מי שבוחר לקדם למשל את המכירה ומבסס יותר את עניין יצירת הלקוחות וערבי מכירה/ירידים.

יש מי שמדבר על הפן העסקי ויש מי שמדבר יותר על הפן החברתי ועוד ועוד (יש עוד יתרונות בעסק זה כגון יתרונות מיסויים, יתרון של הקמת עסק בינ"ל, והכל תלוי בחברה איתה עובדים).

 

ערך נוסף הינו עבודת הצוות, הפרגון ההדדי, הרצון בהצלחתו של השותף.

בכל עסק אחר, כל בעל עסק פועל לבד. רוב הסיכויים שגם לא יקבל תמיכה מקולגות כי הוא מתחרה שלהם. בשיווק הרישתי העבודה הינה משותפת שכן הצלחה של יחיד היא הצלחה של כל הקבוצה. קיים שיתוף במידע, בעשייה.

 

עסק זה אינו מוגבל בזמן או במקום, ולכן מאפשר שליטה מירבית בהוצאות העסק. יחד עם זאת הוא עשוי לייצר הכנסה בסדר גודל ענק.

 

עסק זה הינו עסק בו מפתחים רשת זכיינים עבור חברה המשמשת ספונסר של הפועלים במסגרתה. זכיינית זו הינה ברמה שלישית לעומת הזכיינית הרגילה המוכרת (מקדונלדס, כפר השעשועים ועוד). בשיטת הזכייניות המוכרת נדרש תשלום מאוד גבוה של כמה עשרות ומאות אלפי דולרים לחברה המזכה, דרושה השקעה במקום, בעובדים- הוצאה החלה על הזכיין. ההכנסות מגיעות ממכירת המוצר שאת שיטת ייצורו הזכיין לומד לייצר ו/או למכור.

הזכיון בשיווק הרישתי הינו ברמה שלישית כלומר: לכל אחד יש את הזכות למכור את המוצר, הזכות למכור את הזכות למכור את המוצר, והזכות למכור את כל אלה. זכות שלשונית זו היא שמעניקה את הביטחון הכלכלי והעצמאות הכלכלית להגיע להכנסה פסיבית.


כשמחליטים לבסס עסק גם או רק בתחום השיווק הרשיתי חשוב מאוד לדעת לבחור את החברה הנכונה.  בספר "גל הרביעי" כתובים כמה כללים לבחירת חברה, ואזכיר כמה מהם:

חשוב שהחברה עימה פועלים תמכור מוצרים מתכלים, ייחודיים, איכותיים, לשימוש יומיומי, שתהא מבוססת כלכלית, שהוכיחה את עצמה במקום בו מתחילים את העסק, עם מערך תמיכה והדרכה הן בחברה, והן מצד השותפים ברשת העסקית.

 

יש חשיבות לביסוסה של החברה בארץ בה מתחילים לפעול, היות שאנו בונים נכס, חשוב מאוד שהחברה הוכיחה שהיא מכירה את השוק המקומי, על מנת שמה שנבנה אכן יחזיק לאורך זמן.  חשוב שהחברה תתגמל בצורה המותאמת לרמת הפעילות, ולא על פי ייחוס כל שהוא. כלומר לא נוצרת פירמידה (משחק הפירמידה משמע-שיטה בינארית שהמוצר הוא רק הסוואה לעניין האמיתי- שהוא גלגול של כסף ורווח של מי שהתחיל את כל העניין).
חשוב שהמוצרים יהיו כאלה שכולם צורכים: מצחצחים שיניים, משתמשים בקוסמטיקה, טואלטיקה, חומרי ניקוי, איפור, תוספי תזונה, מזון, וכו',  על מנת להפחית את הצורך לעסוק דווקא במכירות למי שלא אוהב זאת, ולאפשר לו לפעול במישור הזכייניות בלבד, כלומר להקים רשת של סניפים.

עסק בשיווק רישתי הינו עסק כמו כל עסק. כפי שבכל עסק אחר יש כאלה שהם דוחפנים, יודעים למכור יש כאלה שהם מאוד אמינים, שחשוב להם לתת שירות טוב, שחשוב להם לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר, שהם לא רוצים לכפות על אף
אחד שום דבר, אלא לשתף במה שהם עושים, ומי שירצה שייקח, כך גם בשיווק רישתי

וכמו בכל עסק צריך להפשיל שרוולים ולעבוד. אין הכנסות חינם. צריך להתמקצע, לאהוב את מה שעושים ולא לוותר, כי רק מי שמשקיע לאורך זמן (כמו בכל דבר) גם רואה את התוצאות הרצויות.
כמו כל עסק הוא דורש שינוי מחשבתי, הוא דורש התאהבות ותשוקה להצלחה בו. בלעדי השאיפה הענקית הזו אף עסק לא יזוז. הוא דורש תכנון, ולמידה, התמקצעות וחיפוש דרכים נכונות ומתאימות
לעשות אותו.

עבודה שיטתית לאורך זמן, תניב תוצאות הרבה יותר גדולות מבעסק אחר בגלל היות ההכנסה פסיבית.

מי שרוצה להתאים חייו לעידן החדש, מומלץ לו לבחון תחום עסקי זה של השיווק הרשיתי ולפעול בו.

בהצלחה.

 

 

הילה הדר*

מכון קשת

אימון לאיזון חיים-עבודה                                                                  מכון קשת

054-7744603                                                                      לשאוף, להשיג, להגשים

hadarhr@013.net.il

www.2all.co.il/web/sites/keshetcoaching

 

_______________________________________________________________

*הילה הדר, מנהלת מכון קשת;

מאמנת לאיזון חיים עבודה, עסקי וטיפוח הזוגיות;

מרצה בתחום היזמות והעצמה עסקית לנשים;

מנהלת ומקימה רשתות זכיינים עם חברת סאנריידר;

בעלת תואר ראשון ושני במשפטים; עו"ד ומגשרת בתחום כללי ומשפחה;

054-7744603 www.2all.co.il/web/sites/keshetcoaching





 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net