מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   טיפים לשיווק עצמי בראיון עבודה
לחץ להגדלה
בימים טרופים אלו, בהם אנו שומעים כמעט באופן יומיומי על פיטורים בחברה זו או אחרת ועל צמצומים והתייעלויות בחברות וארגונים שונים, נפלטים ממעגל התעסוקה עובדים רבים, מיומנים ומקצועיים ומצטרפים למעגל האבטלה ההולך וגואה...

מאת: מיקה רוט אור
פורסם: 20/11/08 09:44

 

טיפים לשיווק עצמי בראיון עבודה

 

בימים טרופים אלו, בהם אנו שומעים כמעט באופן יומיומי על פיטורים בחברה זו או אחרת ועל צמצומים והתייעלויות בחברות וארגונים שונים, נפלטים ממעגל התעסוקה עובדים רבים, מיומנים ומקצועיים ומצטרפים למעגל האבטלה ההולך וגואה.

 

אותם מובטלים חדשים וגם כאלו שחוששים שחרב הפיטורים יונח על ראשם, מתחילים במסע חיפוש עבודה חדשה, על מנת להיכנס בשנית לשוק העבודה ולא להישאר זמן רב (או בכלל לא להיכנס) בשוק האבטלה.

הם קוראים וסורקים את כל עיתוני הדרושים, אתרי האינטרנט, חברות ההשמה וכל בדל אינפורמציה שייתן להם מקור מידע על מקום עבודה פוטנציאלי. הם עוברים מראיון עבודה אחד למשנהו ולא עוצרים לשנייה בכדי לבצע חשיבה לגבי: מי אני? מה אני מוכר? מה מייחד אותי לעומת מועמדים אחרים? איך למכור את עצמי?!   

 

בבואנו לראיון עבודה עלינו לדעת מספר עובדות חשובות:
• לאנשים יש יכולת הקשבה וסבלנות מצומצמת.
• כאשר מישהו מציג עצמו, נשאלת השאלה: מה אני מקבל מזה? (מקבל המסר)
• המסר צריך להתמקד בתוצאות שנוכל לספק ולכן הוא צריך להיות קצר וקולע.

 

ולכן, על מנת לדעת כיצד לשווק עצמנו, עלינו להכין שיעורי בית ולהקדיש תשומת לב למספר נקודות חשובות בשיווק עצמי:

שיווק עצמי מבוסס על הדימוי האישי שלנו: מי אנחנו? מה השגנו עד כה? עד כמה אנו יכולים לתאר מה הופך אותנו למיוחדים ולמעניינים בעיני האנשים שאנו רוצים להרשים?

רובנו איננו יכולים לתאר ברהיטות את סיפורנו האישי ואת מגוון היכולות, המיומנויות והתכונות שלנו ולכן עלינו ללמוד להעביר את המידע האישי שאנו מעוניינים שיגיע אל האחר, באופן טבעי וללא כל מאמץ.

 

להלן טיפים להצגה עצמית מצוינת בראיון עבודה (ובכלל):

1.      בראיון עבודה, אל תציג מדוע הארגון טוב לך, אלא מדוע אתה טוב לארגון- אנשים לא אוהבים שמוכרים להם (כן!!! בבואנו לראיון עבודה, אנו מוכרים את עצמנו! אנו מוכרים את השירות שאנו נותנים עבור הארגון) ולכן עלינו למכור בראיון עבודה תוצאות! כאשר אנו מגיעים לראיון עבודה ספרו למראיין מה התועלות שהוא/החברה יפיקו, הערך שזה יוסיף לחברה והפתרונות לבעיות שתפתרו לבעל החברה, במידה ותתקבלו לעבודה. לכן, ערכו מראש רשימה של תפוקות/ערכים נוספים שאתם יכולים להציע למקום עבודה. כך כשתגיעו לראיון תוכלו לפרוס בפני המראיין את כל התועלות והתפוקות שאתם מציעים עבורו.

 

2.      מתג את עצמך:

הפסיכולוגיה החברתית מציעה שלוש צורות עיקריות בהן אנשים מציגים עצמם בפני החברה: "הצגה עצמית אותנטית"- מתרחשת כשמטרת הפרט ליצור תדמית שתתאים לאני הפנימי, כלומר, לדימוי שלו בפני עצמו.

"הצגה עצמית אידיאלית"- מתרחשת כשמטרת הפרט ליצור תדמית שתהיה תואמת למה שהיה מייחל להיות (אך אינו כזה).

"הצגה עצמית טקטית"- כוללת הצגת תכונות שיתאימו למה שאחרים היו רוצים שיהיה.

שילוב של שלושת הגורמים הללו יוכל לעזור לנו למתג עצמנו בצורה מוצלחת כמותגים אנושיים מוצלחים.

אדם השוקד על מיתוג עצמי, משיג את הרווחים הגדולים ביותר: הוא הופך מכוון מטרה, מכוון קריירה ובוחר לעצמו דרכי ביטוי ברורות.

3.      בנה והצג את סיפור חייך למראיין: תבל את הראיון בדוגמאות, מספרים, טכניקות, סודות, טיפים ונוסחאות. סיפורים המתובלים בפרטים אלו מסקרנים אנשים, יוצרים תחושת אמינות וממצבים אתכם כמומחים בתחום.

שילוב של מידע אישי ועסקי משמש בסיס לתעמולת השיווק העצמי שלכם. הוא מכיל את כל מה שידגיש ויבליט את כל הטוב ביותר שיש לכם להציע ואת כל מה שאתם רוצים שאחרים ידעו עליכם. פיסות החיים שלכם מתחברות ליצירת סיפור אישי וקליט.

 

שימוש במיתוג עצמי יחד עם תועלות וערכים מוספים שלכם לארגון הבאים לידי ביטוי ברסיסי מידע אישיים ועסקיים יבדלו אתכם משאר המועמדים האחרים ויעזרו לכם לקבל את המשרה הנכספת.

 

 

 

מיקה רוט אור (MBA)

הכותבת הינה יועצת שיווקית ומאמנת אישית ועסקית, המתמחה באימון קריירה ועסקים.

rothmi@walla.co.il

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net