מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   תחקיר מקדים לפני ראיון עבודה
לחץ להגדלה
בעידן בו כולם עושים google על כולם, על חברים, על מחזרים פוטנציאליים וגם על מעסיקים, הרי שמתבקש לפני כל שליחה של קורות חיים והגעה לראיון עבודה, לבצע תחקיר עומק מקיף על מקום העבודה הפוטנציאלי ולבדוק מקרוב את התפקיד עליו אנחנו מתמודדים.

מאת: שירה דרורי
פורסם: 03/07/10 12:40

תחקיר מקדים לפני ראיון עבודה

 

בעידן בו כולם עושים google על כולם, על חברים, על מחזרים פוטנציאליים וגם על מעסיקים, הרי שמתבקש לפני כל שליחה של קורות חיים והגעה לראיון עבודה, לבצע תחקיר עומק מקיף על מקום העבודה הפוטנציאלי ולבדוק מקרוב את התפקיד עליו אנחנו מתמודדים.


למרבה השמחה, העולם הווירטואלי עומד לצידנו במשימה וכלל אין צורך לשכור את שירותיו של חוקר פרטי. המידע על מרבית החברות שפועלות במשק הישראלי, לפחות ברמת מידע בסיסי אך שימושי, חשוף ונגיש ברשת לכולם. למעשה, על ידי סריקה של אתרי האינטרנט השונים, ניתן בקלות לאתר אינפורמציה שימושית, שתסייע לכם למקם את עצמכם בין המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד המבוקש.

 

תחקיר מקדים לפני ראיון עבודה מתחיל עוד בשלב הראשוני, שבו הוחלט לענות למודעת דרושים ובעקבות הפרסום לשגר קורות חיים. כדי לעבור את המשוכה הראשונה בדרך לקבלת העבודה, חשוב לשכתב את המסמך של הרזומה ולייצר נוסח מנצח שיענה על דרישות המודעה וילכוד את תשומת הלב של המגייסים, שאחראים על סינון קורות החיים.

 

כיצד עושים זאת? ראשית, מחפשים בין השורות את דמות המועמד האידיאלי העולה מתוך המודעה ומשתמשים בדרישות התפקיד כקווים מנחים לכתיבת קורות החיים: חוזרים על תכונות אופי מבוקשות, מבליטים ניסיון עשיר בתחום הספציפי שנדרש במודעה, תואר מבוקש כמו מנהל עסקים , מנהלת חשבונות וכדומה. אם מופיע שם החברה, קל יותר כמובן לייצר מסמך אפקטיבי, שכן כבר אז ניתן להתחיל לחפש מקורות מידע, שיסייעו לכם להדגיש את המאפיינים שתואמים לאופי החברה.

להקדים מידע ולקדם את עצמך לתפקיד הנחשק

 

לפניכם מספר כלים שימושיים לחיפוש מידע על החברה המגייסת:

חיפוש ברשת: היכנסו למנוע החיפוש google והקלידו את שם החברה. ראשית, היכנסו לאתר החברה (אם קיים אתר כזה). זהו כרטיס הביקור של החברה ורוב הסיכויים, שניתן למצוא באתר פרופיל חברה, מתי הוקמה, תחנות עסקיות בדרך, כתובת מדויקת של השלוחות השונות, העוסקים במלאכה, חזון החברה וכו'. המידע הזה כמו כל תחקיר אחר, כמו שעשיתם לפני שרכשתם ביטוח רכב או לקחתם משכנתא, מהווה רקע חיוני להתנהלות שלכם ובסיטואציה הנוכחית - לניסוח קורות החיים (הבלטת חברה בעלת רקע דומה בה עבדתם, למשל) ולשלב ראיון העבודהלמשל, בראיון עצמו ישנו שלב שגם המועמד מתבקש לשאול שאלות שרלוונטיות לתפקיד ולחברהזה הזמן שלכם להפגין ידע מקדים, אשר ירשים את המראיינים. כמו למשל, אני יודע שבשנת 2009 נבחרתם בין החברות המובילות בתחום, או לנסח שאלות על בסיס הידע המקדים, שיגרמו למראיינים להבין שיש לכם עניין אמיתי בחברה, כי עובדה שטרחתם והתעניינתם מראש.

 

מעבר לאתר החברה, תוצאות נוספות שעולות במנוע החיפוש יכולות לשפוך אור נוסף על החברה כמו למשל – כתבות ומאמרים שפורסמו על החברה, גלי פיטורים, הנפקות בבורסה, מינויים של בכירים בחברה. ניתן ללמוד מי הם שחקני המפתח בחברה וגם על דרך התנהלותה, להבין אם היא חברה גלובלית, מקומית, כיצד היא מתנהלת והכל תוך כדי הסקת מסקנות מהכתוב בצורה עקיפה. זה אומנם לא כמו לעבוד בתוך החברה ולהכיר אותה מבפנים, אבל מידע זה עוזר להבין עוד על החברה, לפחות כפי שהיא מוצגת ומציגה עצמה כלפי חוץ. אם ידועים לכם מי הם המראיינים בחברה, ניתן לחפש עליהם מידע ממוקד כדי להכיר אותם כמעט באופן אישי לפני הראיון. ידע שיסייע לכם בעת ההתנהלות מולם במהלך הראיון.

 

רשתות חברתיות הן כלי שימושי נוסף לקבל מידע מבפנים. לנועזים, ניתן לחפש ברשתות חברתיות אנשי קשר שעובדים בחברה כדי לשאול אותם שאלות ממוקדות לגבי התפקיד, כמובן במידה והם משתפים פעולה ומוכנים לשמור על דיסקרטיות. באקט זה יכול להיות סוג של סיכון. אם החלטתם לא לבדוק מולם מידע, אפשר בהחלט לעיין בפרופילים שלהם ברשתות החברתיות השונות כדי ללמוד מי הם, מה תפקידם בכוח ולעיתים אף לשאוב מידע על הווי החברה מתוך מה שהם משתפים וכותבים ברשת.


אחד משלבי התחקיר הוא גם הראיון הטלפוני שמתבצע בדרך לראיון עבודה פרונטאלי. זו הזדמנות מצוינת לבדוק מול איש הקשר בחברה מה מצופה ממך וכאן כדאי לשאול שאלות מנחות שיכוונו אותך בהכנה לראיון עבודה. כמו למשל, באיזה היקף שעות מדובר, מה סגנון התפקיד – האם שעות העבודה גמישות, האם הנסיעות לחו"ל תכופות, האם אופי העבודה הוא בצוות, האם קיימות הדרכות לעובדים, מה עיסוקה של החברה. הראיון הטלפוני לא בהכרח יעניק לכם יותר מידע ממה שממילא כתוב במודעה, אבל תמיד כדאי לנסות ולשאול מספר שאלות בגבול הטעם הטוב כדי להפיק מידע יעיל נוסף.

 


 

טרם ניגשתם לראיון העבודה, כדאי גם לבדוק לפי טבלת שכר בשוק מה המשכורת הממוצעת לפי קריטריונים שונים של ותק התארים, והידע שצברת עד כה בתפקיד המבוקש כדי לדעת בערך כמה לבקש בדרישת השכר.

תחקיר מקדים לא רק יכול למצב אתכם בעמדה טובה בעיני המעסיקים הפוטנציאליים, הוא גם יכול לעזור לכם לגבש דעה לגבי החברה והאם אכן מעניין אתכם לעבוד בה.

 

בהצלחה!

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net