מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   איך תחזירו אליכם לקוחות שעזבו
לחץ להגדלה
אומרים שבעסקים צריך לפתח עור של פיל, אבל נטישה של לקוח יכולה להיות אפילו חמורה יותר מפרטנר שעזב, או מאקס מיתולוגי שחובק בת זוג חדשה. פעמים רבות מדובר בשיברון לב אמיתי, כולל הדכדוך, הכעס והתסכול שנלווים לסיום הקשר.

מאת: שירה דרורי
פורסם: 13/06/10 15:02

איך תחזירו אליכם לקוחות שעזבו


אבל גם אם הלקוח החליט שהוא לא רוצה לעבוד אתכם יותר, לפחות לא כרגע, אין זה אומר שזה סופו של סיפור האהבה ביניכם. אם לא מוותרים לחלוטין על הלקוח אפשר לנסות ולהחזיר אותו במגוון דרכים יצירתיות תוך מחשבה לטווח הרחוק. אולי בעתיד דברים ישתנו ואולי בעתיד יש סיכוי לקאמבק!

אומנם לא תמיד ההשקעה הגדולה תשיג את המטרה, אבל אם הלקוח באמת חשוב לכם וחבל לכם לאבד אותו, כדאי בהחלט להתאמץ ולנסות. הנה מספר הצעות שיסייעו לכם בהחזרת לקוחות נוטשים:

להילחם עד הרגע האחרון

כדי לזהות לקוחות שמאותתים על נטישה, חשוב מאוד להיות ערניים ועם יד על הדופק, ואם הלקוח מביע אי שביעות רצון או חל ריחוק ביחסים ביניכם, כדאי מאוד להרים טלפון, לקבוע פגישה עסקית אפילו באווירה בלתי מחייבת בלובי המעוצב של מלונות בטבריה ולבדוק מה קרה ומה גרם לשינוי.

גם אם לקוח מבשר לכם שזה החודש האחרון להתקשרות ביניכם, כדאי לברר את הסיבה לסיום העבודה המשותפת כדי לנסות להציע מענה הולם, שאולי הוא הפיתרון האולטימטיבי לבעיה. כך למשל, אם הלקוח החליט על עובד אינהאוס במקום פרילאנסר מבחוץ, ניתן להציע לו הצעת עבודה לגיבוי, במידה והעובד החדש לא יצליח להשתלט על כל העבודה בבת אחת, לפחות עד הסתגלותו המלאה בתוך החברה.

אם הלקוח קיבל הצעה זולה יותר מבוגרי מכללה או הצעה אטרקטיבית יותר מחברת שירותים אחרת, חשוב לנסות ולקבל מידע על ההצעה ולשלוח הצעה נגדית אטרקטיבית אפילו יותר – במיוחד אם זה לקוח שאתם רוצים לשמר. אם הלקוח פשוט לא היה מרוצה מהביצועים, יהיה קשה יותר לשמר אותו, אלא אם כן תציעו תקופת ניסיון נוספת אפילו ללא תשלום ולו כדי להוכיח מה אתם מסוגלים לעשות.

לחזור בדלת האחורית או להגיע מכיוון אחר

במידה ומערכת היחסים ביניכם לבין הלקוח נשארה תקינה, למעט העובדה שהפסקתם לעבוד ביחד בשל סיבות תקציביות, למשל, או שכבר אין צורך בשירותים שאתם מציעים, נסו להיות יצירתיים ולהציע ללקוח שירותים אחרים שכן דרושים לו כרגע, ואולי כך תוכלו להחזיק את הלקוח ולסייע לו בדרכים אחרות. אל תחששו להציע, כיוון שאם לא תשאלו – לא תדעו.

לחכות לשינויים בחברה

תקופה קשה עוברת על החברה? איש הקשר שלכם בחברה סיים את ההתקשרות אתכם בשל סיבות אישיות שנבעו מחוסר כימיה ביניכם? המתינו בסבלנות לשינויים שיגיעו. החברה יכולה להתאושש ואיש הקשר יכול להתחלף. עקבו אחרי שינויים בחברה וכשהטיימינג נכון – נסו להיכנס שוב פנימה, הפעם באמצעות איש קשר חדש.

לעדכן כל הזמן

חשוב מאוד לשמור על קשר עם הלקוח גם אם אתם כבר לא עובדים ביחד, ולו כדי להישאר בתודעה שלו במידה ויתעורר צורך מחדש לקבל את שירותיכם, התקציב יגדל או הספק החדש לא יעמוד בציפיות. ניתן לשלוח ברכות בימי הולדת ובאירועים מיוחדים או לעדכן על המחירון החדש שלכם ושירותים חדשים שאתם מציעים, לעדכן על רשימת לקוחות חדשים שהצטרפו אליכם, להפיק ניוזלטר שלכם ולשלוח ללקוחות כדי לשמור על קשר, וכל דבר שאינו בגדר הטרדה.

אפשר כמובן גם לייצר פנייה קונקרטית לאיש הקשר ולשאול אותו האם הוא מרוצה מהספק החדש, האם אתם יכולים לסייע בדרך כלשהי. לפעמים לקוחות מעריכים אתכם רק אחרי שהפסיקו לעבוד אתכם, ואם הם לא מלאים בגאווה ובאגו נפוח הם אפילו יסכימו לחזור ולעבוד אתכם שנית לאחר שיבינו שהאלטרנטיבות לא מוצלחות כפי שהם חשבו.

 

שלכם,

אתר קריירה

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net