מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   מיזוג מוצלח בין עסקים
לחץ להגדלה
עסקים שיוצאים לדרך משותפת הם כמו בני זוג שמחליטים לגור ביחד. לכל אחד יש את המטען שלו מהבית. המיזוג יכול לקרות בעקבות קניה של עסק אחד על ידי עסק אחר, או שהשניים מחליטים להשתלב זה בזה בדרך שווה, ולצאת לדרך חדשה.

מאת: שירה דרורי
פורסם: 25/11/10 22:45

  

מיזוג מוצלח בין עסקים – דברים שחשוב לקחת בחשבון


עסקים שיוצאים לדרך משותפת הם כמו בני זוג שמחליטים לגור ביחד. לכל אחד יש את המטען שלו מהבית. המיזוג יכול לקרות בעקבות קניה של עסק אחד על ידי עסק אחר, או שהשניים מחליטים להשתלב זה בזה בדרך שווה, ולצאת לדרך חדשה.
 כך או כך, המיזוג משפיע על כל המעורבים, ויש כמה דברים חיוניים ליצירת מיזוג או שותפות מוצלחים. את הצדדים הטכניים וההיבטים הכספיים והמשפטיים נשאיר לעורכי הדין ולמי שלמדו מנהל עסקים וניגש למלאכת התיאום בין העסקים.

הנה כמה נקודות למחשבה שיסייעו לכם לקבל החלטות מתאימות לאורך הדרך:
 

חפשו את החצי השני שלכם
 

כיצד תדעו איזה עסק מתאים לכם למיזוג? תוכלו לבחור עסק מצליח בתחום שלכם שיוכל להשתמש ביכולות שלכם כדי למנף את עצמו עוד יותר. כמו לדוגמא, העסק שלכם צעיר ודינאמי והעובדים כישרוניים, אבל אין לכם את המימון המבוקש לגדול. אם תיכנסו למיזוג עם עסק גדול שיש לו את התקציב אבל לא את הכישורים הדרושים, שני הצדדים יוצאים נשכרים – אתם מהתקציב והם מהכישורים.
 מיזוג אפשרי נוסף הוא עם עסק משלים, שביחד, כישות אחת, תוכלו להציע מגוון שירותים ללקוחות. כך למשל, אתם סטודיו לתוכן שיווקי המתמזגים עם סטודיו לעיצוב גראפי, כעסק אחד תוכלו להציע ללקוחות חבילה שלמה של עיצוב ותוכן לאתר.
 לעיתים המיזוג הוא מקפצה להרחבה, למשל, אתם חברה שפונה לשוק המקומי ורוצים להתרחב לשוק הבינלאומי, מיזוג עם חברה גלובלית יאפשר לכם לשווק את המוצר שלכם לקהל מעבר לים.
 

הכרעות של מיזוג

כשאתם מתמזגים עם עסק אחר, עליכם להחליט האם אתם משנים לגמרי את הגרעין של החברה ובוראים חברה חדשה – משנים שם, מדיניות החברה, אסטרטגיה ומיקום. אפשרות אחרת הוא הטמעה שלמה של עסק אחד בשני.
 בכל מקרה הכוונה שכל צד יביא את החוזקות שלו לשותפות, כך למשל, אם לעסק אחד יש לוגו מוכר, מומלץ שלא לשנות שם או לוגו ולהישאר עם הקיים. אם לצד השני יש סל שירותים פופולארי כדאי להישאר עם השירותים הקיימים וכך גם לשמר את הלקוחות של העסק.

רוב המיזוגים מביאים איתם קיצוצים בעובדים, אך יתכן גם מצב בו החברה החדשה מחייבת גיוס עובדים בתחומים שונים. במקרה כזה תוכלו לפרסם מודעות דרושים בעיתונות ובאינטרנט עם הגדרות מדויקות לצרכים החדשים שלכם.

 

שיתוף הלקוחות

לכל מיזוג יש השלכות, בין אם קיצוצים של עובדים כפולים (לפתע גיליתם שיש לכם שני מנהלי תפעול ואתם צריכים רק אחד) ובין אם שינוי הכיוון של העסק. זכרו, שכמו העובדים, גם הלקוחות שלכם עלולים להיפגע מפעולת המיזוג, ולכן חשוב לשמור על שקיפות ולשתף אותם במה שעתיד לקרות ולבחון כיצד תוכלו להמשיך לעבוד ביחד.
 הלקוחות צריכים לדעת על מחירים מעודכנים, מצבת כח אדם, מיקום המשרדים שלכם ועוד אלמנטים שלדעתכם ולדעתם עלולים להשפיע על העבודה המשותפת עמם.

 

ברוב המקרים למיזוג יש ערך מוסף חיובי - חיסכון בעלויות ובתחזוקת המשרדים וההון האנושי, וכן בשיפור השירות, בטכנולוגיה מתקדמת יותר, ועוד. מומלץ לכן להבהיר ללקוחות שככל הנראה גם הם יהנו מהמיזוג.
בסופו של דבר, עם הרבה הקשבה ותיאום ציפיות, אפשר לייצב עסק חדש המורכב משני עסקים קודמים, לתפוס טרמפ על המוניטין של עסק אחד או על התקציב של עסק שני וליצור שילוב מנצח.
 


   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net