מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   טיפים להקמת עיתון עובדים
לחץ להגדלה
אחת הדרכים היצירתיות ביותר לגבש את העובדים ולייצר תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הקמת עיתון עובדים. זו פלטפורמה המעניקה לעובדים מקום מיוחד להתבטא בו, לספר על עצמם, להכיר אחד את השני ולהתחבר לארגון.

מאת: שירה דרורי
פורסם: 30/12/10 11:54

טיפים להקמת עיתון עובדים

אחת הדרכים היצירתיות ביותר לגבש את העובדים ולייצר תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הקמת עיתון עובדים. זו פלטפורמה המעניקה לעובדים מקום מיוחד להתבטא בו, לספר על עצמם, להכיר אחד את השני ולהתחבר לארגון.
בעת ההקמה של עיתון עובדים יש להחליט על שם לעיתון (רצוי שם שמתקשר באיזשהי דרך לשם החברה), למנות מישהו שיהיה אחראי על הוצאתו לאור, ירכז את מערכת הכותבים, תכנים, גרפיקה, דפוס וחלוקתו לעובדים. ברגע שמצאתם מישהו כזה אפשר להתחיל לייצר עיתון עובדים משובח על בסיס קבוע. לפניכם מגוון טיפים ליצירת עיתון עובדים שהעובדים שלכם יאהבו.
 

קונספט מוביל
חשוב לבחור קונספט לעיתון, כיוון שלא מספיק להחליט שמדובר בעיתון עובדים, הוא צריך להיות גם מגזין מעניין שהעובדים יחכו לו מדי חודש או רבעון (תלוי בתדירות לפי תקציב ועניין) וירצו לקרוא אותו. מומלץ לבחור קונספט בהתאם למותג. כלומר, אם מדובר במגזין עובדים לחברת אופנה, חשוב שהעיתון יעסוק בעיקר באופנה (למשל טיפים למכירת בגדים או צילומים של מה לובשים העובדים לעבודה) ואם המגזין שייך לחברת תיירות ונופש הרי שהוא יתמקד בעיקר בתחום הזה (למשל, כל עובד יספר על החופשה הכי מגניבה שהיתה לו החורף).
הקונספט יעבור בשם המגזין ובעיצוב שלו (למשל, בחברת אופנה ישדר זוהר בדפי כרומו עם תמונות של דגמים מובילים שהחברה משווקת בעוד בחברת תיירות מבחינה ויזואלית ישולבו בו אלמנטים מעולם הנופש, תמונות מחופשות, נופים וכולי).
 

תמהיל מנצח
המשימה המאתגרת ביותר היא ליצוק תוכן מעניין למגזין עובדים. כמובן שמה שמבדיל בין עיתון לעובדים לעיתון ללקוחות הוא שהפנייה היא לעובדים והתוכן עוסק בעולמם המקצועי ובהוואי שלהם במקום העבודה. כדאי שתהיה מתכונת קבועה למגזין, כדי לייצר פורמאט תוכני מגוון ולגעת במגוון נושאים רלוונטיים. כמו למשל, פתיחה שכותב המנכ"ל של החברה, תוכן עניינים, מדור שמציג תמונות מאירועי חברה או ממקום העבודה (מטה, המשרדים של החברה או ביקור מצולם בסניפים). תכנים שיענינו עובדים במיוחד הם תכנים שעוסקים בהם, כלומר, ראיונות אישיים עם קולגות, על תחביב מיוחד שלהם או הישג מקצועי, אם קיבלו מלגות מיוחדות להכשרה מקצועית ועוד. בנוסף מומלץ תוכן על תחרויות בהן השתתפה החברה ופרסים שניתנו לחברה, תחזית מה צפוי לעסק לשנה הקרובה וכולי.
 

הנעה להשתתפות
מומלץ לייצר באמצעות עיתון עובדים תחושת שייכות ולבקש מהעובדים ליטול חלק במגזין באופן פעיל מדי גיליון. כך למשל, אפשר להזמין אותם להתראיין לכתבות או לשלוח תכנים, תמונות שצילמו, מתכוני בישול, ליזום תחרויות כמו למשל, מי שיתן סלוגן חדש לחברה והסלוגן שלו יפורסם בגיליון הבא יזכה בפרס כלשהו מטעם החברה וכולי.
 

שירות מקצועי
מעבר לפן הפרסונאלי, חשוב לצקת במגזין של העובדים תכנים מקצועיים שישרתו אותם מבחינה הישגית כמו טיפים של יועצים או מנהלים שילמדו אותם באמצעות מדריכים תוכניים כיצד למכור טוב יותר, איך לתקשר עם לקוחות, כיצד ליצור ערבי חברה מעניינים עם שלל דוגמאות קונקרטיות. כך ישמש כמגזין לשעות הפנאי אלא ככלי עבודה.

 

מגזין עובדים מקוון
בעולם הווירטואלי, עובדים רבים מבלים את זמנם באינטרנט, בפורומים, בפייסבוק. ניתן ליצור ניוזלטר מקוון שיישלח ישירות למייל של העובדים. כך תוכלו לקבל פידבק מיידי מהעובדים על ידי סטטיסטיקות מעניינות כמו כמה עובדים פתחו את המגזין, על אילו כתבות הכי הרבה הקליקו, תוכלו לשלב במגזין סקרים כמו מה תרצו לקבל בונוס על הצטיינות או כשי לחגים ולייצר אינטראקציה עם העובדים באמצעות המגזין.
 

קידום באמצעות המגזין
מעבר לערך המוסף, וכדי שהעובדים באמת יחכו לצאת המגזין, אפשר לשלב בו הטבות כמו דילים לאילת, קופוני הנחה שונים, הצעות אטרקטיביות עוד.
 

שלכם,

www.allcareers.co.il

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net