מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   לזהות את העובד הנכון - ולשדרג אותו
לחץ להגדלה
גיוס עובדים היא לא משימה פשוטה, אבל איתור עובדים בתוך המערכת והפיכתם לבעלי תפקידי מפתח בחברה, יכול להפוך לפרויקט אפילו עוד יותר מורכב.

מאת: שירה דרורי
פורסם: 27/04/11 09:56

לזהות את העובד הנכון - ולשדרג אותו

 

גיוס עובדים היא לא משימה פשוטה, אבל איתור עובדים בתוך המערכת והפיכתם לבעלי תפקידי מפתח בחברה, יכול להפוך לפרויקט אפילו עוד יותר מורכב.
דרוש כושר אבחנה מדוקדק וכישרון מיוחד לזיהוי פוטנציאל של עובדים כדי לגלות את המובילים הבאים של החברה. אף שזו משימה שדורשת מיומנות, יש בה גם לא מעט הנאה וחדווה.
תארו לעצמכם שיש בכוחכם לשנות את ייעודו המקצועי של מישהו ולעשות ממנו סיפור הצלחה ממש כמו אלה ששומעים עליהם תמיד בעיתונות הכלכלית. אנשי אדמיניסטרציה שהפכו למנכ"לים של חברות ענק או עובדי מחסן שמאיישים תפקידי שיווק בכירים.
כיצד תדעו איזה עובד להכשיר לתפקיד נחשק? לפניכם מספר עצות בדרך לשינוי הייעוד של עובד בעל פוטנציאל בלתי ממומש בחברה.

 

בניית פרופיל איתור
לפני שיצאתם לאיתור העובד המבוקש, עליכם להחליט מי המועמד האידיאלי למשרה. כמו שאתם בונים פרופיל גיוס ומאפיינים את הקריטריונים למועמדות, כך עליכם לאפיין את התכונות והיתרונות שתרצו למצוא אצל עובד מתוך החברה שמועמד למכרז פנימי או לתפקיד בכיר יותר. הפרופילים משתנים מתפקיד לתפקיד בהתאם לאופי התפקיד, ולכן עליכם לגבש ביניכם לבין עצמכם קווי מתאר של המועמד כדי שתדעו לזהות אותו כשתפגשו בו.
ברגע שבניתם פרופיל מובנה יהיה לכם קל יותר לראות עובדים מוכרים באור שונה ולבחון את התאמתם לתפקיד המיועד. תוכלו למשל לחלק להם שאלוני התאמה או לקבל עליהם המלצות ממנהלים ישירים לפי תנאי הקבלה לתפקיד.

להגיע לעובד הנכון
אם איתור העובד אינו מהלך מודע או מתוכנן ואתם פשוט שמים לב פתאום לעובד בעל ראש גדול, מסור, נאמן בעל יכולות גבוהות ומוטיבציה בשמיים, תוכלו פשוט ליצור עבורו תפקיד חדש בו הוא ימצה את עצמו בצורה טובה יותר ואף יתרום יותר לארגון מאשר בתפקידו הקיים או להעמיד אותו כמועמד ראוי להחלפתו של עובד אחר.
שימו לב מי מבין העובדים שלכם עובד יותר שעות, משקיע בעבודתו, מי אהוד במיוחד על לקוחות החברה, מי מתנדב למשימות בלי שהתבקש, מי מפגין ידע ויצירתיות, למי אתם פונים בבקשת עזרה ומי נענה לדרישות, מי איש הסוד שלכם, במי אתם בוטחים שיחזיר הלוואות בזמן, מי בן טיפוחיכם בחברה.

 

מבחן מקדים לקידום
כמובן שתחושת בטן לא מספיקות כדי להביא לתוצאות וגם אם עובד מסויים נראה לכם במבט ראשון האיש המתאים לקידום, יתכן שבפועל הוא ילך לאיבוד ולא יעמוד בציפיות. חבל להתאכזב או להציב בפני עובד משימות שגדולות עליו ולכן חשוב למיין ולסנן כהלכה.
כך למשל, ניתן להעמיד את העובד בפני מבחנים, בין אם מכוונים ובין אם סמויים, כדי להבטיח את הצלחתו בהמשך. ניתן למשל, לאתגר אותו במשימות בהן טרם התנסה או להציב בפניו דד ליינים צפופים יותר, לשלוח אותו לפגוש לקוחות שטרם פגש או לתגמל אותו על פי יעדים.
כמובן שניתן להציע לעובד גם תקופת ניסיון בתפקיד הייעודי כדי לבדוק את התאמתו בפועל ותפקודו בשטח ובתום תקופת הניסיון להחליט האם הוא ממשיך בתפקיד החדש או לא.

מנטור אישי
אל תשלחו את העובד לבצע תפקיד שלא מוכר לו בכלל בלי שליוויתם אותו ותמכתם בו. הרי הצלחתו היא האינטרס של שני הצדדים. נסו לתכנן עבורו תוכנית הכשרה, לשלוח אותו לקורסים מקצועיים, לימודים מתאימים לתחום בו הוא עתיד לעסוק בחברה, ולהצמיד לו מנטור מתוך החברה שיכול ללוות אותו בתחילת דרכו. כך תקנו לו כלים ומיומנויות הנדרשים להצלחתו בתפקיד. 

 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net