מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   לשרוד את השינויים הארגוניים
לחץ להגדלה
שינויים בבית העסק של הלקוח יכולים להשפיע מאד על ההתנהלות המקצועית ביניכם לבין הלקוח. התחלפות אנשי המפתח בחברה עלולה למשל להוביל להחלטה על החלפת ספקים, קיצוצי תקציב, שינוי סגנון העבודה. גם לשינויים אסטרטגיים יש השלכות על המעמד שלכם מול החברה, ועלול לקרות מצב בו כבר לא יהיה צורך בשירותיכם.

מאת: שירה דרורי
פורסם: 27/04/11 10:11

לשרוד את השינויים הארגוניים של הלקוחות

 

שינויים בבית העסק של הלקוח יכולים להשפיע מאד על ההתנהלות המקצועית ביניכם לבין הלקוח. התחלפות אנשי המפתח בחברה עלולה למשל להוביל להחלטה על החלפת ספקים, קיצוצי תקציב, שינוי סגנון העבודה. גם לשינויים אסטרטגיים יש השלכות על המעמד שלכם מול החברה, ועלול לקרות מצב בו כבר לא יהיה צורך בשירותיכם.
האתגר הוא כמובן להישאר רלוונטיים תוך כדי ואחרי השינויים, גם אם פירוש הדבר שעליכם לשנות סגנון עבודה, להתגמש על המחיר, להציע שירותים אחרים או להתאים את עצמכם לחידושים הארגוניים של החברה.
לפניכם טיפים שיסייעו לכם לצלוח את השינוי ולהשאיר את עצמכם בתמונה.

 

להתנהל עם היד על הדופק

הסיטואציה:בלי ששמתם לב, החברה משתנה ומתפתחת לאפיקים חדשים ואף אחד לא טרח לעדכן אתכם שהתפקיד שלכם עתיד להשתנות או להתבטל.
מה עושים: מקדימים תרופה למכה. חשוב מאוד לדעת על השינויים הארגוניים לפני שהם מתרחשים בפועל, כדי לחשוב על תוכנית פעולה שתסייע לכם להיות חלק מהשינוי המתוכנן ולא להישאר מחוץ לעניינים.
מומלץ שיהיה לכם איש קשר ואפילו שניים שיושבים בתוך החברה שיעדכנו אתכם לגבי תוכניות עתידיות ושינויים פנים ארגוניים. כמו כן, חשוב להגיע לפגישות כדי לשמור על קשר עם החברה ולבדוק מה התחזית והתוכניות שלה לעתיד. ברגע שתדעו מה מתוכנן, תדעו גם מה להציע כדי שייקחו אתכם בחשבון. אל תשכחו לומר לחברה מהם התועלות שיש לכם, כמו למשל הרקע הנרחב שלכם בתחום או להזכיר שסיימתם בהצטיינותתואר שני במנהל עסקים. מומלץ להבליט כל פרט שיכול לחזק את התרומה שלכם לחברה גם בתקופה של שינויים והתעוררותם של צרכים חדשים

 

עדכניות משחקת תפקיד

סיטואציה: החברה משנה כיוון או ייעוד ולא בטוח שתזדקק יותר לשירותכם.
מה עושים: נסו לחפש כיצד תוכלו להיות חלק מהפעילות העכשווית של החברה. אם למשל ידוע לכם שהחברה מתעניינת בהעברת הפעילות שלה לאינטרנט, חשוב שתחקרו את הנושא מקרוב כדי שתוכלו להציע שירותים גם בתחום זה, כך שלא יחליפו אתכם באנשי מקצוע אחרים. במידה והחברה בונה על התרחבות עסקית בחו"ל, נסו ללמוד על השווקים השונים, למשל בעזרת לימודים בחו"ל או וובינרים (קורסים באינטרנט) בינלאומיים. כך תדעו טוב יותר כיצד לסייע לחברה כדי שיהיה לכם ערך מוסף עבורה.
אל תתעלמו מההשפעות העתידיות גם של שינויים קטנים, כיוון שלעיתים השינוי מורגש רק כעבור זמן מה.

 

לפרגן למנהל החדש

הסיטואציה: התחלף מנהל חדש בחברה שרוצה להביא את האנשים שלו ורואה דברים אחרת.
מה עושים: מקצועיות היא חלק חשוב, אם תהיו סיפור הצלחה, ימליצו עליכם בהמשך וגם המנהלים החדשים ירצו שתלוו אותם. עם זאת, מנהלים חדשים אוהבים פעמים רבות להחליף כוח אדם שיהיה לויאלי כלפיהם. לכן חשוב לשמור על נאמנות לחברה תוך ניטראליות יחסית, כדי שהמנהלים החדשים יבינו שתוכלו ללוות אותם בצורה מסורה. הראו נוכחות: אם הגיע מישהו חדש דומיננטי לחברה, צרו עמו קשר כדי להביע בו תמיכה ולחפש כיצד תוכלו להמשיך לסייע לו. אם תראו מוטיבציה, גם עובדים שטרם הכירו אתכם מקרוב ישקלו להמשיך להיעזר בכם. אולי המנהל החדש ירצה שתעבדו בסגנון אחר, על בסיס אחר (למשל, ריטיינר במקום פר פרויקט), נסו להגיע עמו לעמק השווה כדי לא לאבד את הלקוח.
 


להתגמש בהתנהלות ובמחיר
 

הסיטואציה: החברה מקצצת ונותנת לכם אופציה לבחור האם להישאר כספק בתקציב נמוך יותר או לעזוב.
מה עושים: השיקול הוא שלכם, אבל אם אתם חושבים שבעתיד החברה תתגמל אתכם כראוי על כך שבתקופת קיצוצים או משבר נשארתם נאמנים או שמדובר בלקוח אסטרטגי שעצם היותו לקוח שלכם מסייעת לכם להשיג לקוחות נוספים, כדי לכם לספוג את הקיצוץ, להציע מחיר חדש או תנאים אחרים בהתאם למצב וכך לשמר את החברה כלקוח.
 
ב ה צ ל ח ה

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net