מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   עסקים למען הקהילה
לחץ להגדלה
אם ברצונכם להתחיל לפעול כעסק למען הקהילה, כחלק מאקט המיתוג, מתוך רצון לסייע ואם בכוונתם לתרום למשימה גם את מעגל לקוחותיכם, חשוב שתתכננו מראש כיצד תבצעו את המהלכים האלה בדרך הטובה ביותר.

מאת: שירה דרורי
פורסם: 31/05/11 16:54

עסקים למען הקהילה
 

עסקים למען הקהילה הוא טרנד עולמי. בארץ נרתמים עשרות ארגונים לפעילות חברתית - אוספים מזון לנזקקים, מגייסים עובדים מתוך אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, מעניקים שירותים וסיוע ללא תמורה לאנשים שידם אינה משגת, ועוד מהלכים יזומים בשיתוף עובדי החברה, לקוחות החברה או עמותות וארגונים וולונטריים.
אם ברצונכם להתחיל לפעול כעסק למען הקהילה, כחלק מאקט המיתוג, מתוך רצון לסייע ואם בכוונתם לתרום למשימה גם את מעגל לקוחותיכם, חשוב שתתכננו מראש כיצד תבצעו את המהלכים האלה בדרך הטובה ביותר. זכרו שכעסק אתם מהווים דוגמא לעובדים, ללקוחות ולכלל הציבור, ועסקים חברתיים, או בעלי רגישות חברתית, זוכים ליחס אוהד בציבור ובקרב הלקוחות. לפניכם מספר צעדים ראשונים בדרך לתרומה לקהילה.

מה חשוב לכם לקדם?
ההחלטה החשובה ביותר הינה לבחור פעילות קהילתית מבוקשת ולהחליט כיצד תרצו לתרום לקהילה: האם על ידי תרומה כספית או מעורבות קהילתית ובאיזה תחום תרצו לפעול, תחום החינוך, סיוע לשכבות מצוקה ועוד.
באופן טבעי, מרבית העסקים נוטים לבחור פעילות שקשורה לתחום העיסוק שלהם. כך למשל, אם אתם משווקים בגדים בוודאי תרצו לתרום בגדים לנזקקים ואם אתם בתחום של שיווק מחשבים, יתכן שתוכלו להעניק מחשבים לעמותות שמסייעות בשיעורי הבית והלימודים לאוכלוסיות מעוטות יכולת.
אך כמובן שאתם יכולים להיתרם לסוג פעילות שאינה קשורה ישירות לפעילות העסקית שלכם אלא רק בעקיפין, כדי להוביל מהלך שחשוב לכם מבחינה חברתית. כמו למשל, מאבק בתאונות הדרכים על ידי תרומה להדרכות בנושא או פעילות לשיפוץ בית ספר או מרכז קהילתי כי סביבת החיים באזור בו פועל העסק שלכם חשובה לכם וכדומה.
החליטו האם ברצונכם להוביל מהלך מתמשך, לחבור לעמותה ולתמוך בפעילות שלה באופן קבוע או להשתתף וליזום פרויקט חד פעמי, למשל, לקראת מועדים מסוימים כמו חגים וכדומה.

 

תנו לעובדים להשתתף
ניתן כמובן לתרום למהלך החברתי את העובדים ואת הלקוחות: להחליט שאתם אוספים מכל העובדים והלקוחות בגדים או מוצרי מזון לנזקקים. זכרו שתרומה לקהילה לא חייבת להיות תרומה חומרית ויכולה להיות בצורת שירותים וסיוע. תוכלו לגייס את העובדים לביצוע עבודות בקהילה כמו למשל, אם אתם מספקים שירותי הכנה לבגרות תוכלו לבקש מהעובדים סייע לבני נוער ממשפחות מצוקה בהכנה לבגרויות ולתגמל אותם על חשבונכם או לבדוק עמם אם הם רוצים להתנדב ולהעניק מזמנם.

לתרום את הציבור
אתם מוזמנים לחבור לעמותה קיימת וליזום אתה מהלך משותף או לצאת למהלך ייחודי כמו איסוף כסף ויזום פרויקט שבמסגרתו תתרמו לקהילה.
אם אתם רוצים ללוות את המעורבות של העסק בקהילה במהלך מיתוגי, כדי לערב את הלקוחות במהלך. תוכלו לדוגמא לייצר מוצר ייעודי ולמכור אותו בסניפים במחיר סמלי ולעדכן את הלקוחות שההכנסות יתרמו לעמותה כלשהי. אם אתם מעדיפים לערוך אירוע צדקה לגיוס כספים, תוכלו לשלב בו מבחר אומנים או מופעים, למכור כרטיסי כניסה לאירוע הממותג ואת ההכנסות להעביר לעמותה שחשוב לכם לתרום לפעילות שלה, או לתת חסות ולתמוך באירוע בעל אופי חברתי, כשההכנסות של האירוע הן קודש למטרות למען הקהילה. אפשרות אחרת היא לארגן יום כיף לילדים נכים למשל, ולהציע להם שייט קייקים, בילוי בבריכה באחד מהמלונות בירושלים, או טיול ג'יפים וכדומה.
אם אתם מקושרים במיליה העסקית, חשוב שתפנו את תשומת ליבם של לקוחותיכם או המקושרים לפעילות וכך תוכלו לגייס תמיכה נוספת בעמותה או במיזם קהילתי שחשוב לכם.

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net