מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   לנהל קבוצות מיקוד לעסק
לחץ להגדלה
קבוצת מיקוד נועדה לבחון מה חושבים על המוצרים בשטח או לקבל מושג אובייקטיבי על דרכי שיווק, מיתוג ופעילות, ומתוך קבוצה זו ליישם המלצות מעשיות יותר. כיצד עורכים קבוצת מיקוד? הנה מספר טיפים לניהול נכון של קבוצות מיקוד.

מאת: שירה דרורי
פורסם: 20/09/11 13:05

לנהל קבוצות מיקוד לעסק
 

 

דרך מצוינת לגלות מה הלקוחות באמת חושבים על העסק שלכם היא לערוך קבוצת מיקוד. פורום המורכב ממגוון לקוחות פוטנציאלים או לקוחות חדשים, שבמסגרתו תוכלו לשמוע ישירות מהמשתתפים מה היא חוות דעתם על מוצרים שונים של החברה, המלצות אישיות של מי שמשתמשים באופן קבוע במוצרי החברה וכן הלאה.
 קבוצת מיקוד נועדה לבחון מה חושבים על המוצרים בשטח או לקבל מושג אובייקטיבי על דרכי שיווק, מיתוג ופעילות, ומתוך קבוצה זו ליישם המלצות מעשיות יותר.
כיצד עורכים קבוצת מיקוד? הנה מספר טיפים לניהול נכון של קבוצות מיקוד.

 

האסטרטגיה הנבחרת
החליטו מה היא מטרת העל של קבוצת המיקוד, קשה מאוד לנהל קבוצת מיקוד סביב מספר נושאים וחשוב להתמקד. האם הפעם תרצו להכריע בנוגע לתהליך המיתוג שעברה החברה (שינוי הלוגו, המצאת סלוגן חדש) או לשאול ספציפית לגבי מבצעים או לגבי מוצר כלשהו. החליטו על הקונספט וכך תוכלו לייצר שיח פורה סביב השאלה או הקו שמנחה את המפגש. אם מדובר בסדרת מפגשים, בנו תוכנית כך שבכל מפגש תוכלו לדון בשאלה אחרת שקשורה לחברה, למוצרים, לקונספט השיווקי וכולי.

מי הם המשתתפים?

חשוב להחליט מראש אם תרצו לכנס לקבוצת המיקוד לקוחות נאמנים וקבועים, לקוחות חדשים או לקוחות פוטנציאלים שטרם הכירו את המוצר. למשל, אם הדיון הוא סביב מכללות ואוניברסיטאות,תוכלו לראיין סטודנטים שכבר לומדים בארץ אחרת, מועמדים ל

לימודים בחו"ל,וגם סטודנטים שבחרו ללמוד בארץ.
התמהיל של הקבוצה שלכם תלוי במטרות של קבוצת המיקוד: האם אתם רוצים לשמוע כיצד תוכלו לחדש ולפרגן ללקוחות קבועים או להפוך את הלקוחות הארעיים ללקוחות קבועים. אפשרות נוספות היא שאתם מעונינים לענין פלח באוכלוסיה שטרם גילה את המוצרים שלכם. תוכלו כמובן ליצור שילוב של משתתפים מקבוצות גיל, אזורים גיאוגראפיים ולקוחות שונים כדי לקבל פרספקטיבה שלמה יותר.


הכינו שאלון וחומרי רקע
חשוב מאוד לנהל את קבוצת המיקוד כדי להפיק מההתכנסות את המקסימום האפשרי. מומלץ מאוד שמנחה שהינו נציג מטעם החברה, בעל הכרות עם מוצרי החברה, המסרים השיווקים וצרכניה ינהל את הקבוצה. למשל, אם הקבוצה עוסקת בהצעות לשיפור תוכניות לימודים במדעים מדויקים, מומלץ מאד להביא מנחה שהשלים לימודי פיזיקה או ביולוגיה ושולט בחומר היטב. כמובן שעליכם להעניק לו את האמצעים הנכונים: כך למשל, אם תכינו מראש שאלון שתרצו לתת לחברי הפורום, תוכלו למקד אותם בהבעת דעה לפי המידע שחשוב לכם, כמו למשל מה דעתם על המוצרים, על המחירים, על המבצעים שהרשת מציעה, האם מועדון הלקוחות מספיק אטרקטיבי לפי דעתם וכו'.
תוכלו לראיין את המשתתפים בנוגע לדעתם או לנהל דיון חופשי בין המשתתפים.


צפייה מתועדת
בדקו מראש אם מתאפשר לכם לתעד את הקבוצה המשתתפת בדיון כדי שתוכלו בהמשך לשוב ולצפות בהקלטה ולא לפספס אף הערה חשובה.

חומרי רקע לליווי הקבוצה
תוכלו ללוות את הדיון בחומרי רקע כדי לקבל תשובות ממוקדות. להראות להם לדוגמא פרסומת חדשה של החברה ולשאול לדעתם, האם הם מתחברים אליה או לא, האם היא משקפת ומייצגת נכון את המותג או לא, להציג בפניהם 2 אופציות לאריזות של מוצרים ולבדוק איזו אריזה יותר מתאימה ביניהם ועוד.

תגמול המשתתפים
לרוב נהוג לתגמל את המשתתפים עבור השתתפותם בקבוצות מיקוד, אז אל תשכחו לפרגן להם חזרה על שיתוף הפעולה.
 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net