מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   טיפים ועזרים טכנולוגיים לניהול זמן נכון
לחץ להגדלה
מרגישים שאתם לא מספיקים כלום? כנראה שאתם עסוקים מאוד, אבל לא בדברים הנכונים. ניהול זמן נכון הוא האמצעי להקלה בעומס החיים כי הוא מאפשר לכם לעמוד במחויבויות שלכם לא רק כלפי לקוחות או בוסים, אלא גם כלפי עצמכם.

מאת: Allcareers
פורסם: 10/06/11 10:03

ניהול זמן – טיפים ועזרים טכנולוגיים לניהול זמן נכון

 

מרגישים שאתם לא מספיקים כלום? כנראה שאתם עסוקים מאוד, אבל לא בדברים הנכונים. ניהול זמן נכון הוא האמצעי להקלה בעומס החיים כי הוא מאפשר לכם לעמוד במחויבויות שלכם לא רק כלפי לקוחות או בוסים, אלא גם כלפי עצמכם.

מה זה אומר בדיוק? הרבה אנשים חוששים לנהל את הזמן שלהם מתוך פחד שהדבר ייצור מסגרת מחייבת מדי והם לא יוכלו ליהנות מחופש במהלך היום. אבל הכוונה בניהול זמן היא בדיוק הפוכהלאפשר לך ליהנות מכל הדברים שאתה רוצה לעשות, בלי להיקלע ללחץ מטורף. בגלל שרובנו לא מצליחים לנהל נכון את הזמן שלנו, ניתן למצוא היום שלל קורסים המציעים עזרה בנושא. אפשר גם לנסות כמה דברים פשוטים לבד:

 

לתכנן את החודש / שבוע / יום

יש אנשים שיש להם עוזרים אישיים שממלאים להם את היומן וקובעים להם את סדר היום, אבל לרובנו אין כאלה עוזרים. לכן תהיו אתם העוזרים של עצמכם וערכו רשימות פשוטות של מטלות. כדאי לפרק אותן למשימות חודשיות כלליות ומהן לחלץ בכל שבוע את המשימות השבועיות. אחרי שתעשו זאת, שבו בתחילת כל יום בעבודה, ורשמו את הדברים שצריך לעשות על מנת לממש את כל המטרות. הרעיון הוא לתכנן בדיוק מה אתה רוצה להשיג, לא רק מה אתה רוצה לעשות.

כשהמשימות יושבות אצלנו בראש נוצר לחץ, אבל כשהן פרוסות ככה לפנינו, כל משימה נראית אפשרית ויש לה זמן ומקום. יש היום עשרות עזרים טכנולוגיים שיעזרו לכם במשימה – החל מטלפונים חכמים ועד היומן של גוגל ששולח לכם תזכורות למייל.

 

 

לא להיגרר לדברים מקריים

כל הזמן יש מסביבנו גירויים. כולנו מכירים את המצבים הבאים: מייל תמים שהגיע אלינו גורם לנו לשוטט באינטרנט במשך שעה, שיחות טלפון ארוכות וחסרות מטרה או התאספויות מקריות של קולגות ליד שולחן העבודה. כולם גוזלים ממנו לא רק זמן, אלא גם שקט הדרוש לעשייה. לכן צריך להחליט שמגבילים אותם ברגע שהם קורים.  

 

לא להתעכב על תיקון של דברים

כשמשהו השתבש, נסו לחשוב מה ייתן לכם התיקון שלו ביחס לזמן שהתיקון הזה יגזול מימכם. נכון שהחיים מזמנים הפתעות, אבל צריך להפעיל שיקול דעת אם להשקיע בהן או לא, לפי ההשלכות שיהיו לכאן או לכאן. במילים אחרות, צריך לדעת מתי לשחרר.

 

להיעזר בטכנולוגיה

עזרים טכנולוגיים מקיפים אותנו מכל עבר. כשיש מטלה שטכנולוגיה יכולה לפתור, היעזרו בה מיד. למשל, יש אפליקציות אייפון שיכולות למצוא עבורך מקום פנוי במסעדה שרצית ללכת אליה הערב, או בחניון שקרוב ליעד הנסיעה שלך, ולחסוך לך שעה של טלפונים או של סיבובי חניה. באינטרנט תוכלו למצוא מחשבונים לכל דבר כמעט. למשל, מחשבון משכנתא יחסוך לכם המתנה ארוכה למענה מנציגי הבנק.    

 

לדעת בדיוק מה אתם עושים - חוק 20/80

החוק אומר ש-20% ממה שאנחנו עושים מניב 80% מהתוצאות שאנחנו רוצים לקבל. זה אומר שרוב הזמן אנחנו עושים דברים שלא תורמים לנו לכלום, בין אם זה בעבודה ובין אם זה בשעות הפנאי. פתחו קובץ אקסל, רשמו את כל הדברים שעשיתם ביומיים האחרונים והעריכו כמה זמן לקח לכם כל דבר. אחר כך סמנו את כל הפעולות שלדעתכם היו סתמיות וסכמו את הזמן שהן גזלו ממכן. ככה תוכלו להעריך במדויק איפה אתם עומדים מבינת ניהול הזמן שלכם.

 

לפרק את המטלות הגדולות לגורמים

אתם רוצים לעשות גינת ירק במרפסת, לצבוע את ארונות המטבח, או לכבס את הוילונות? במקום להגיד שאף פעם אין לכם זמן, כי הילדים, החברים או העבודה גוזלים אותו מימכם, חלקו את המשימה לפעולות יומיות בנות חצי שעה למשך שבוע.  

 

לבקש עזרה ולהאציל סמכות

אין שום סיבה לעשות את הכול בעצמכם. אם המשימות רשומות לפניכם, תוכלו למצוא בקלות את האדם המתאים לבקש ממנו דבר מסוים. 

 

לקחת הפסקה כשצריך

הדבר הטוב ביותר בניהול זמן הוא שהדבר מאפשר להכניס גם פסקי זמן. אם שמתם לב שכבר שבועיים לא הייתה לכם שעה אחת לעצמכם, רשמו לכם זאת בתכנון השבועי וקחו איזה פסק זמן שתרצו. לא רק שזה חשוב כמו כל משימה אחרת, אלא שהפסקה תתרום לעשייה נכונה של כל המשימות האחרות, ואסור לשכוח את זה

 

עכשיו קחו את הזמן וחזרו לעבודה...

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net