מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   ניהול נכון של ישיבת צוות
לחץ להגדלה
ישיבות צוות שבהן הפעילות מסתכמת בכך שהמנהל מדבר ושאר העובדים מקשיבים נידונו מראש לכישלון. במאמר זה נדבר על שיטות פשוטות לעריכת ישיבת צוות פרודוקטיבית.

מאת: Alcareers
פורסם: 02/02/12 15:16

ניהול נכון של ישיבת צוות

 

עבור עובדים רבים המילה ישיבת צוות מעלה קונוטציות שליליות. ישיבת צוות נתפסת פעמים רבות כמשעממת במקרה הטוב ולעיתים אפילו כלא נעימה. אז תתפלאו לשמוע אבל ישיבות צוות יכולות בהחלט להיות נעימות ופרודוקטיביות. בראש ובראשונה יש לשאוף להפוך את צוות העובדים לפעיל ולהעניק למשתתפים את ההרגשה שקולם נשמע ושמייחסים חשיבות לדעותיהם. ישיבות צוות שבהן הפעילות מסתכמת בכך שהמנהל מדבר ושאר העובדים מקשיבים נידונו מראש לכישלון. במאמר זה נדבר על שיטות פשוטות לעריכת ישיבת צוות פרודוקטיבית.

 

לקראת הישיבה

למנהלים רבים רקורד מרשים ביותר, בעברם לימודי תואר שני או דוקטורט במנהל עסקים והם בעלי ניסיון מקצועי מוכח. יחד עם זאת ניהול ישיבות צוות והתנהלות כללית מול צוות העובדים, אינם תמיד בראש מעייניהם. אחד המפתחות החשובים להצלחה הוא ביצוע תהליך של הכנה לקראת הישיבה. חשוב שהעובדים יחושו כי הישיבה נועדה גם בשבילם ולא רק עבור ההנהלה. בקשו מהעובדים לחשוב בכל שבוע על נושאים שברצונם להעלות כגון הצעות לייעול ושיפור, תלונות ובקשות. כל ישיבה יכולה להיפתח או להסתיים בדיון בנושאים שהעלו העובדים. אפשר גם ליצור מעין תיבת הצעות ורעיונות במשרד שתאפשר לעובדים להעלות בכתב הצעות ונושאים לדיון.

בו בזמן על המנהל להכין תקציר כתוב של הישיבה. התקציר צריך להיות מפורט ככל האפשר. אין דבר גרוע יותר מישיבה לא מתוכננת וקל מאוד לאבד את תשומת הלב של העובדים, לכן ככל שתיטיבו להתכונן ולהעלות על הכתב את הנושאים עליהם ברצונכם לדבר כך תהיה הישיבה עצמה טובה יותר.

 

מיקום ישיבת הצוות

ישיבת הצוות עצמה לא חייבת להתנהל במשרד. ניתן בהחלט לשכור חדר ישיבות מתאים באחד ממלונות תל אביב או אפילו במסעדה איכותית. אקט כזה יכול להעניק לישיבה אווירה מיוחדת וחגיגית ולהפוך אותה לאירוע שהעובדים יתענגו עליו. את הישיבה כדאי להתחיל בסיכום שבועי שנכתב מראש. לאחר הקראת הסיכום השבועי, על המנהל להגדיר את מטרות הישיבה. חשוב מאוד שלכל ישיבה תהיה מטרה מעשית מוגדרת.

 

סימולציות

דרך מצוינת לבצע שינויים ושיפורים בשירות לקוחות ובצורת העבודה במשרד היא עריכתן של סימולציות. בסימולציות מדמים העובדים מצבים אמיתיים של תהליכי עבודה כגון טיפול בלקוחות ותקשורת בתוך המשרד. על המנהל לכתוב תסריט ראשוני עבור הסימולציה אשר אותו ימשיכו העובדים. אם ניקח לדוגמה סימולציה של עבודה מול לקוחות התהליך יהיה כזה: עובד אחד ישחק את תפקיד הלקוח בעוד השני יעניק לו שירות. הושיבו את העובדים כשגבם מופנה האחד כלפי השני. הציגו בפניהם את הסיטואציה הראשונית. דוגמה לכך תהיה לקוח שאינו מרוצה משרות מסוים, לקוח שברצונו לרכוש מוצר אך הוא חושב שמחירו יקר מדי או לקוח שהחליט לרכוש מוצר דומה במקום אחר. לאחר סיום הסימולציה יוכלו שאר העובדים להציע הצעות לשיפור לכל אחד מהעובדים שהשתתפו בסימולציה ולסיום ייתן המנהל את הערותיו.

את הישיבה יש לחתום במסקנות משותפות וגיבוש דרכי ייעול ושיפור. כמובן שיש לאפשר זמן נוסף להצעות הייעול והשיפור או נושאי השיחה שהכינו העובדים במהלך השבוע.

לסיכום, ישיבת צוות יכולה להיות אירוע מגבש ומעניין שייתן הזדמנות לתקשורת דו צדדית יעילה בין ההנהלה לעובדים. על ידי תכנון מדויק ושיתוף מלא של העובדים תתאפשר קיומה של ישיבה מוצלחת ופורייה.

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net