מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   כיצד תגרום ללקוחות לשלם יותר ממחיר השוק?
לחץ להגדלה
כל חברה עצמאית צריכה להתעסק עם לא מעט עניינים - גיוס לקוחות חדשים, קידום ופרסום העסק ולבסוף גם מרדף אחר קבלת התשלום עבור העבודה. וזה עוד מבלי לדבר על ביצוע העבודה עצמה...

מאת: Allcareers
פורסם: 02/02/12 15:28

כיצד תגרום ללקוחות לשלם יותר ממחיר השוק?

 

כל חברה עצמאית צריכה להתעסק עם לא מעט עניינים - גיוס לקוחות חדשים, קידום ופרסום העסק ולבסוף גם מרדף אחר קבלת התשלום עבור העבודה. וזה עוד מבלי לדבר על ביצוע העבודה עצמה... אחד מהתחומים החשובים ביותר עבור כל עסק עצמאי הוא תמחור נכון של השירות או המוצרים שהוא מספק. עסק אשר יודע לתמחר בצורה חכמה ויעילה את השירות או את המוצרים שלו, ידו תהיה על העליונה, ואם תדעו כיצד לגרום ללקוחות שלכם לשלם אף מעבר למחיר השוק - על אחת כמה וכמה! בנושא זה נעסוק בכתבה הבאה.

 

מהם הגורמים המשפיעים על התמחור?

כל עסק שרוצה להצליח מבחינה כלכלית, חייב לדעת כיצד לתמחר את המוצרים שהוא מוכר או את השירות שהוא נותן. בין אם המדובר באיש פרסום, עורך דין, כותב תוכן, מקדם אתרים או כל איש מקצוע אחר. תמחור נמוך מדי יגרום לעסק להפסדים בדרך כלל ואילו תמחור גבוה מדי יבריח את הלקוחות (שיעדיפו עסקים זולים יותר). מציאת "שביל הזהב" בין תמחור גבוה ונמוך מדי הוא אחד מהגורמים החשובים ביותר בהצלחה של כל עסק. אך כיצד עושים זאת? חשוב להבין לפני הכל, מה משפיע על התמחור. ישנם קריטריונים רבים אשר באמצעותם ניתן לתמחר, בין היתר - הניסיון, המוניטין והוותק של העסק (ככל שיש לכם יותר ניסיון ומוניטין, כך בדרך כלל תוכלו לגבות יותר), האיכות של העבודה שלכם, ההיצע והביקוש בתחום בו אתם עוסקים (למשל - אם אתם עוסקים בהנחיית קבוצות ויש לכך ביקוש רב - תוכלו להעלות את המחירים), וכמובן - התחרות מול שאר אנשי המקצוע בתחום בו אתם עובדים. יש חשיבות גם לאופן בו ניתן לשלם לכם או לרכוש את המוצרים שלכם (מזומן בלבד, אשראי, צ'קים, קופונים, שוברי תשלום ועוד). לכל עסק יש דרכים שונות להשפיע על המחירים אותם הוא גובה, ויש גם חשיבות לתחום בו אתם עוסקים.

 

כיצד לגרום לקוחות לשלם יותר?

על מנת לגרום ללקוחות שלכם לשלם קצת מעבר למחיר השוק, עליכם בראש ובראשונה, להיות טובים ואפילו מצויינים במה שאתם עושים. אם תעשו את העבודה שלכם בצורה הטובה ביותר, לקוחות רבים יסכימו לשלם יותר עבור השירותים שלכם. אנו נמצאים בתקופה כלכלית לא פשוטה, ורבים מחפשים היכן לחסוך. אך במקביל לחיפוש אחר שירותים ומוצרים זולים יותר, אנשים גם אוהבים איכות ואוהבים לקבל שירות מעולה. אם תצטיינו בכך, עשיתם את רוב כברת הדרך אל ההצלחה. מעבר לכך, יש חשיבות רבה לשיווק ופרסום. ככל שייראו אתכם יותר ברשתות החברתיות (ובמיוחד פייסבוק), במנועי החיפוש (במיוחד בגוגל), באינטרנט, בטלוויזיה ואפילו על גבי שילוט חוצות, כך המוניטין שלכם יעלה ויש סיכוי שישלמו לכם יותר. ניתן לבצע שיווק במגוון רחב של דרכים, חלקם יקרים יותר (פרסומות בטלוויזיה למשל), וחלקם פחות (שיווק ברשתות חברתיות, מתן מבצעים והנחות, קופונים, שוברי תשלום ועוד). המטרה של כל שיטות השיווק והפרסום היא שכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים ישמעו עליכם, יחשבו שאתם הטובים ביותר בתחומכם ויסכימו לשלם לכם מעבר למחירי השוק. אם תעשו זאת בחוכמה וביעילות זה בהחלט אפשרי.

 

לסיכום, עם קצת השקעה והרבה מחשבה, תוכלו למתג את העסק שלכם בצורה מוצלחת, לקדם ולפרסם אותו בחוכמה ולהפגין נוכחות באינטרנט וברשתות החברתיות, ואז תוכלו לתמחר את השירותים שלכם קצת מעבר למחירי השוק. וחשוב מכך - הלקוחות ירדפו אחריכם ותצטרכו פחות לרדוף אחריהם בעצמכם!

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net