מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   מעסק מדשדש לעסק מצליח
זה לא סוד שקשה להיות עצמאי, בעיקר בארץ. עסק שלא מצליח "להתרומם" בטווח הזמן שבין שנתיים לחמש השנים הראשונות בדרך כלל נידון לכישלון.

מאת: AllCareers
פורסם: 11/11/12 00:14

מעסק מדשדש לעסק מצליח

זה לא סוד שקשה להיות עצמאי, בעיקר בארץ. עסק שלא מצליח "להתרומם" בטווח הזמן שבין שנתיים לחמש השנים הראשונות בדרך כלל נידון לכישלון. עסק שמגדיל בזמן זה את פעילותו ורווחיו באופן עקבי יוכל על פי רוב להצליח בתנאי השוק. ובין לבין נמצאים הרבה מאוד עסקים שנאבקים. בעלי העסק מיטלטלים בין תקווה לייאוש ולא בטוחים אם אפשר לשפר את העסק ואיך. רבים מהעסקים האלה יכולים להיחלץ מהמצב הזה ולעלות על מסלול להצלחה באמצעות כמה צעדים פשוטים של התייעלות.

כל עסק יכול להרוויח מעובד או ממנהל שהוא בוגר לימודי מנהל עסקים.אנשים שמתמחים במנהל עסקים יכולים לאפיין את הכשלים ואת נקודות החוזקה של העסק ולנתב את הניהול לצורך טיפול במקומות הדרושים. בעסקים בינוניים עד גדולים מוטב להעסיק לפחות אדם אחד כזה, ולעתים כדאי אף לממן לימודים כאלה, או לעזור במימונם, עבור מנהלים בחברה. עם זאת, בעסקים קטנים לא תמיד יש בכך צורך. אבל גם עסק קטן יכול להרוויח הרבה תובנות מעניינות מטיפול יסודי וראשוני בכמה תחומים. כשניגשים לבחינת התנהלות התחומים הללו, חשוב לזכור שהשקעה, חד פעמית או קבועה, בניהול שלהם היא כדאית ויכולה לסדר את תשתית העסק שלכם ולהכין אותו להצלחה באמצעות עבודה יעילה ונכונה.

  • הנהלת חשבונות. הרבה בעלי עסקים, קטנים בעיקר, מעדיפים לחסוך ולא לשכור את שירותיו של רואה חשבון. יש אפילו מי שיעדיפו לעסוק בעצמם בניהול הכספים, ולהסתייע בהנהלת חשבונות רק באופן נקודתי, וחבל. רואי חשבונות ומנהלי חשבונות הם לא רק מומחים בתחומים, ויכולים לזהות קשיים בהתנהלות הכלכלית של העסק. הם יכולים גם לחסוך לכם הרבה מאוד זמן, עוגמת נפש וכאב ראש הכרוכים בהתנהלות מול הרשויות. וחיסכון באינטראקציה עם ביטוח לאומי, מס הכנסה וכו' שווה הרבה.  
  • אדמיניסטרציה. אפילו היום, כשכל מכשיר טלפון יכול להכין לכם קפה ולנהל את כל לוח הפגישות שלכם חמש שנים קדימה, עדיין יש צורך במענה אנושי בתחום האדמיניסטרציה. גם כאן רבים מבעלי העסקים הקטנים מעדיפים לעשות חלק גדול מהעבודה בעצמם, או באמצעות עובדים אחרים. מזכירה טובה יכולה לשחרר אתכם  מעיסוק בניירת, מתקשורת עם ספקים, ממענה ראשוני ללקוחות ועוד. גם כאן, מעבר לעובדה שזה יחסוך לכם זמן ומשאבים נוספים, זה גם מעניק נופך אחר לעסק. לקוחות שפונים לבית עסק וזוכים למענה אנושי נעים ומקצועי מרגישים שהם מטופלים היטב ושהגיעו למקום רציני. לא תמיד יש צורך להעסיק מזכירה במשרה מלאה – לפעמים משרה חלקית ואפילו שליש משרה תספיק כדי לארגן את הניירת ולייעל את כל הטיפול בפן הבירוקרטי של העסק.
  • שיווק. ההשקעה בשיווק היא מכשול עבור רבים מבתי העסק הנאבקים, שמקווים להצליח באמצעים מתונים יותר, כמו פתיחת חשבון פייסבוק או מודעה בספר הטלפונים. אבל דווקא כאן חשוב להשקיע, כי אם העסק מדשדש הרבה פעמים זה פשוט כי הוא לא זוכה לחשיפה מספיק גדולה בקרב נתח השוק הרלווונטי. איש שיווק מנוסה, משרד פרסום או משרד יחסי ציבור יוכלו בדרך כלל לאפייין את צורכי בית העסק ואת הלקוחות הפוטנציאליים לאחר פגישה אחת. תוכלו לגבש יחד תכנית לפרסום במקומות הרלוונטיים, בהתאם לגודל בית העסק וליעדיו. הרבה פעמים די בתהליך ממוקד וקצר מועד כדי להגדיל את החשיפה ולבסס מאגר לקוחות גדול יותר.

כשכל התחומים הללו מטופלים באופן שוטף ומנוהלים כהלכה, תוכלו אתם – בעלי העסק והעובדים בו להתפנות לדבר החשוב באמת: עבודה נטו. בהצלחה!

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net