מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   שיווק אוף ליין בעידן האון ליין
בעידן בו האינטרנט כה שולט בחיינו ורוב מאמצי השיווק שלנו נעשים און ליין, זנחנו מעט את שיטות השיווק המסורתיות, המתרחשות שלא דרך רשת האינטרנט. אך עצם העובדה כי רוב השיווק מבוצע כיום באמצעות האינטרנט לא אומר כי השיטות הישנות אינן מועילות אף הן...

מאת: Allcareers
פורסם: 12/02/13 13:26

 

שיווק אוף ליין בעידן האון ליין

 

בעידן בו האינטרנט כה שולט בחיינו ורוב מאמצי השיווק שלנו נעשים און ליין, זנחנו מעט את שיטות השיווק המסורתיות, המתרחשות שלא דרך רשת האינטרנט. אך עצם העובדה כי רוב השיווק מבוצע כיום באמצעות האינטרנט לא אומר כי השיטות הישנות אינן מועילות אף הן. ישנן מגוון רחב של שיטות שיווק אוף ליין (כלומר שלא באמצעות האינטרנט) אשר יכולות להביא לתוצאות נהדרות, לעיתים אפילו לא פחות טובות מהתוצאות של שיווק באינטרנט. על עולם השיווק מחוץ לרשת האינטרנט נפרט בכתבה הבאה.

 

מה זה שיווק אוף ליין?

שיווק אוף ליין (OFFLINE) הוא למעשה ההיפוך המושלם של שיווק און ליין (ONLINE). בעוד שיטות השיווק הנחשבות לאון ליין מתבססות על שיווק דרך האינטרנט (יצירת אתרי אינטרנט שיווקיים וקידומם, שליחת מיילים, הקמת פורומים, פעילות ברשתות חברתיות ועוד), שיטות השיווק המסורתיות אשר הומצאו הרבה לפני שהאינטרנט נכנס לחיינו נקראות שיטות שיווק אוף ליין, והן מבוססות על כל דבר מלבד רשת האינטרנט. האינטרנט חדר לחיינו בעיקר בשני העשורים האחרונים, ורק בעשור האחרון העבירו רוב החברות והגופים את מאמצי השיווק שלהם למדיום זה, אך אסור לשכוח כי במשך כל השנים שלפני המצאת האינטרנט בוצעו בהצלחה אין ספור פעולות שיווק בשיטות אחרות. לכן, אם אינכן רוצות לשים את כל יהבכן על האינטרנט, דעו כי עומדות בפניכן אין ספור שיטות שיווק נוספות מחוץ ל"עולם הווירטואלי", שנקרא האינטרנט.

 

שיטות שיווק אוף ליין

רוב שיטות השיווק שלא באמצעות האינטרנט מבוססות על שיווק ישיר. בשיטה זו מתקיים קשר ישיר או כמעט ישיר בין המוכרים והקונים, כאשר בדרך כלל אין כל גוף שלישי או מתווך בין הצדדים. זאת בניגוד לאינטרנט בו כמעט ולא מתקיים קשר ישיר בין הצדדים אלא באמצעות אתרי אינטרנט, פורומים וכו'.

שיטות שיווק רבות בהן תוכלו לפרסם, לייחצולקדם את המוצרים שלכן, מבוססות על שליחת חומר פרסומי או שיווק ישירות ללקוחות הפוטנציאלים - באופן פיזי ולא ברשת! למשל - משלוח של מכתבים, גלויות, פליירים או כל חומר אחר באמצעות הדואר הרגיל (ולא דואר אלקטרוני). גם בעשור השני של המאה ה- 21, רבים עדיין שולחים מכתבים וחומרים בדואר, ולכן בהחלט ניתן למקד את המאמצים השיווקיים גם באפיק זה. שיטה נוספת היא כמובן להשתמש בטלפון, בין אם האמצעות שיחות ישירות ללקוחות פוטנציאלים או באמצעות שימוש יעיל ומתקדם בטלפון הסלולארי (למשל - הודעות סמס).וכמובן, קיימת גם השיטה הישנה והטובה של שיווק ישיר מדלת לדלת. בשיטה זו, אשר היתה נהוגה שנים ארוכות, עוברים איש או אשת המכירות מדלת לדלת, ומציעים את המוצרים שלהם באופן ישיר ללקוחות. שיטה זו מעט נעלמה מין העולם אך יש עדיין תחומים בהם היא יכולה להיות אפקטיבית. כמובן שמומלץ להשתמש בשיטה זו רק כאשר יש בכך צורך אמיתי, וזאת על מנת שלא לבזבז משאבים מיותרים.

 

לסיכום, אמנם אחוז גבוה של מאמצי השיווק (וגם המכירות) של מוצרים בארץ ובעולם מתבצעים באמצעות שיווק דרך האינטרנט (בין אם בפניה ישירה במייל או באמצעות פנייה עקיפה בפורומים או דרך אתרי אינטרנט), אך ניתן בהחלט לבצע גם שיווק אוף ליין יעיל ואיכותי. לשם כך יש צורך בלא מעט תכונות חשובות כמו חריצות, "ראש גדול", יוזמה, יצירתיות, מוטיבציה גבוהה וכמובן - משמעת עצמית.  לנשות ובעלות עסקים רבות יש את מרבית התכונות הללו וניתן בהחלט לנצל אותן למטרת שיווק אוף ליין איכותי ויעיל, שיכול להביא לתוצאות לא פחות טובות מאשר השיווק באמצעות האינטרנט!

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net